کاهش واردات لوازم التحریر خارجی به کشور

برای سفارش ورق سینگل فیس، ثبت سفارش کارتن و یا سفارش جعبه رنگی فانتزی میتوانید با شماره های درج شده در بالای صفحه تماس حاصل فرمایید. همینطور میتوانید برای جلو انداختن کار خود در قسمت ثبت سفارش در منوی بالای سایت مشخصات سفارش خود را ثبت نمایید.

nwf_800_0_8924

لطیفی افزود: حدوداً ۸ میلیون دلار از ابتدای سال واردات لوازم التحریر داشتیم که از این میزان حدود ۳ میلیون دلار آن مداد تراش و تیغه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ سخنگوی گمرک در گفتگو با رسانه ملی ( رادیو اقتصاد ) در خصوص واردات لوازم التحریر به برخی سوالات پاسخ داد. با نزدیک شدن به آخرین روزهای فصل تابستان و شروع مدارس، دوباره شاهد هیاهوی دانش ‎آموزان برای خرید لوازم التحریرهای فانتزی و پر زرق و برق هستیم. بسیاری از این لوازم‌ از کشورهای دیگر وارد می‌شوند. بنابراین در این روزها بازار واردات لوازم التحریر بسیار داغ است.

برویم سراغ واردات چرا مغز مداد را وارد می کنیم؟

از سال ماقبل کرونا لوازم التحریر رونق بیشتری داشت ولی متأسفانه یا خوشبختانه از زمانی که کرونا آمده استفاده از این وسایل خاطره انگیز برای دوران دانش آموزی یک مقداری کمتر شده است و یک بخشی از این موضوع هم برمی گردد به تصمیمی که در سال 97 برای برخی از کالاهایی که شاید تولید داخل آن شروع شده بود گرفته شد به عنوان کالاهایی که در گروه 4 قرار دارند مثل ماژیک و کوله و اینها کلاً وارداتش کم شد و تقریباً به صفر رسید و ما در پنج ماه امسال نه کوله و نه ماژیک هیچکدام اینها را واردات نداشته ایم. برخی دیگر از کالاهای مرتبط با لوازم التحریر هم به عنوان مواد اولیه وارد کشور می شود مثل تیغه مدادتراش یا چوب مداد برای مدادرنگی و مداد مغزی مداد ترد اینها بعنوان مواد اولیه وارد کشور می شود و حدوداً میلیون دلار از ابتدای سال واردات لوازم التحریر داشتیم که از این میزان حدود 3 میلیون دلارش مداد تراش و تیغه بوده است. چوب مداد هم حدود 1 میلیون و 240 هزار دلار واردات شده است که 450 تن یا 450 هزار کیلوگرم بوده است مداد اتود هم 27 هزار و 636 کیلوگرم واردات داشته است که 541 هزار و 171 دلار مغزی مداد اتود هم 26 هزار و 891 کیلوگرم به ارزش 669 هزار و 214 دلار مداد شمعی را به صورت کامل واردات داشتیم به ارزش 55 کیلوگرم به ارزش 109 هزار و 342 دلار.

تقریباً کل اینها چقدر می شود؟

کل واردات لوازم التحریر با ملزوماتش 8 میلیون دلار بوده است. در سال 97 حدود هزار و300 تن بوده که الان کاهش پیدا کرده است یک بخش برمی گردد به تولیدات داخل تولید مدادشمعی و گچ و خودکار فراهم شده است و یک بخش هم برمی گردد به برخی از لوازم التحریر که جنبه تفریحی داشتند واردات شان کم شد یک بخشی هم برمی گردد به سال گذشته که اجازه ترخیص نداشتند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *