هر همدانی در شبانه‌روز ۷۶۰ گرم زباله تولید می‌کند

برای سفارش ورق سینگل فیس، ثبت سفارش کارتن و یا سفارش جعبه رنگی فانتزی میتوانید با شماره های درج شده در بالای صفحه تماس حاصل فرمایید. همینطور میتوانید برای جلو انداختن کار خود در قسمت ثبت سفارش در منوی بالای سایت مشخصات سفارش خود را ثبت نمایید.

nwf_800_0_8922

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان تولید پسماند مربوط به ماه‌های شهریور، مهر و اسفند است، اعلام کرد: هر همدانی در شبانه‌روز ۷۶۰ گرم زباله تولید می‌کند.

بابک مهدی‌آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هر فرد همدانی در روز ۷۶۰ گرم زباله، در هفته ۵.۳۲ کیلوگرم، در ماه ۲۳ کیلوگرم و در سال ۲۷۹ کیلوگرم زباله تولید می‌کند، اظهار کرد: از پسماندها می‌توان به عنوان مواد اولیه بسیاری از صنایع از جمله کاغذ و کارتن، ذوب فلزات و تهیه مجدد اقلام پلاستیکی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه از پسماندهای فسادپذیر نیز در شرایط خاص می توان کود تولید کرد، یادآور شد: طرح تفکیک پسماندها به روش های مختلف از جمله تعبیه ۱۲ ایستگاه ثابت مواد قابل بازیافت در محلات مختلف شهر و دریافت پسماندهای قابل بازیافت از شهروندان و تحویل سایر مواد مورد نیاز شهروندان در شهر همدان، نصب مخازن ویژه کاغذ در ادارات، مدارس و شرکت ها برای جمع آوری جداگانه کاغذ و تحویل کاغذهای باطله به کارگاه های تولید کارتن و کاغذ و ایجاد بستر جمع آوری هوشمند مواد قابل بازیافت از شهروندان در محل با استفاده از اپلیکیشن پسماند که از ابتدای مهرماه آغاز خواهد شد، انجام می شود.

وی اضافه کرد: طبق قانون مدیریت پسماند مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۸۳ و آیین‌نامه اجرایی مصوب هیأت وزیران در سال ۸۴، شهرداری ها متولی مدیریت پسماندهای عادی هستند و در زمینه پسماندهای ویژه هیچ گونه تکلیف قانونی بر عهده شهرداری ها نیست.

مهدی‌آزاد بیان کرد: مدیریت پسماندهای ویژه بر عهده تولیدکننده این پسماندها با نظارت وزارتخانه‌های مربوطه مانند صنعت، معدن و تجارت و بهداشت بوده و ناظر این امر نیز سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی با بیان اینکه بیشترین نوع پسماندهای تولیدی شامل مواد فسادپذیر یا باقیمانده مواد غذایی، پوست میوه، سبزیجات و … است، گفت: البته در سال‌های اخیر تولید خاک و ضایعات ساختمانی نیز چندین برابر سایر پسماندها بوده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان یادآور شد: البته تولید پسماند با توجه به فصل و ایام مختلف سال تغییر می کند و بیشترین میزان تولید پسماند مربوط به ماه های شهریور، مهر و اسفند است به طوریکه همیشه در ایام پایانی سال به علت فصل نظافت و خانه تکانی و خریدهای عید نوروز تولید پسماند گاهی به دو برابر ایام عادی سال می رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *